O Szóstce Weidera

Niemal każdy, kto chciał zbudować silne i wytrzymałe mięśnie brzucha spotkał się z Szóstką Weidera. Jej twórcą jest Kanadyjski trener Joe E. Weider.

 

 

tl_files/weider.png

Josef E. Weider znany też jako Joe Weider urodził się 29 listopada 1919 roku w Monteralu (Kanada). Od najmłodszych lat jest wielkim pasjonatem zdrowego trybu życia i kształtowania muskularnej sylwetki.

 

Razem z bratem Benem założył w 1946 roku międzynarodową federację IFBB - International Federation of BodyBuilders.

 

Jest on również twórcą zawodów kulturystycznych Mr. Olympia i Ms. Olympia znanych na całym świecie. 

 

W wieku 17 lat opublikował pierwszy magazyn poświęcony budowaniu sylwetki – Physique Magazine.   W 1966 roku tytuł zmienił nazwę na Muscle Builder Magazine a w 1980 roku ostatecznie uzyskał nazwę Muscle & Fitness.   Ale to nie jedyny wykreowany przez Weidera magazyn.  

 

 

 

Do grona zarządzanych przez niego tytułów zaliczyć można:

  • "Mr America",
  • "Muscle Power",
  • Shape,
  • Men's Fitness,
  • Living Fit,
  • Prime Health and Fitness,
  • Fit Pregnancy,
  • Cooks,
  • Senior Golfer,
  • Flex. 

Największy jednak rozgłos Weider zyskał dzięki serii ćwiczeń opracowanych do spalania tłuszczu i wzmacniania mięśni – w tym opracowanej w latach 50-tych słynnej metodzie popularnie zwanej Szóstką Weidera.

tl_files/physique.png

 

Początkowo metoda ta została opracowana jako zestaw dziewięciu ćwiczeń i nie wiadomo dlaczego skrócono ją do szóstki. Zaletą i podstawą porządnego wyniku nie same ćwiczenia ale złote zasady, według których powinny być one wykonywane: 

  • Ćwiczenia brzucha powinny obejmować wszystkie partie mięśni: mięśnie proste, poprzeczne i skośne.
  • Ćwiczenia należy wykonywać wolno kontrolując wszystkie fazy ruchu.
  • Podczas ćwiczeń nie wolno doprowadzić do pełnego rozluźnienia mięśni.
  • Szczytowe napięcie mięśni powinno zostać dodatkowo zaakcentowane chwilowym zatrzymaniem ruchu i pełną koncentracją na napięciu. 
tl_files/weider3.png

Regularne ćwiczenia, surowe przestrzeganie powyższych zasad, zbalansowana dieta i zacięcie sprawiają, że miliony ludzi na całym świecie osiągają znakomite rezultaty.

 

 

Przygotowany przez Weidera zestaw ćwiczeń sprawia, że w ciągu zaledwie 42 dni można w znaczącym stopniu spalić tłuszczyk w okolicach brzucha i rozpocząć budowanie silnych mięśni. 

 

Rozpoczynając ćwiczenia należy również pamiętać o rozgrzewce.

 

 

Mięśnie bez odpowiedniego przygotowania nie są rozgrzane i żadne, nawet najbardziej skomplikowane ćwiczenia nie przyniosą rezultatów. Dlatego też przed kolejną porcją ćwiczeń należy się rozgrzać. Zaleca się 20 minutową rozgrzewkę aerobową.