Trening cardio ze skakanką [wideo]

Większość z nas skakankę ostatni raz używała jeszcze we wczesnych klasach podstawówki podczas lekcji wychowania fizycznego. I to błąd. Bo ten niewielki kawałek sznurka lub gumy pozwala utrzymać dobrą kondycję i poprawić nastrój.

Trening cardio ze skakaną
Foto: nike.com

Ten niewielki i nie skomplikowany przyrząd gimnastyczny stosowany jest podczas treningów sportowców, także zapaśników i bokserów.

 

Pomaga utrzymać kondycję, wzmacnia mięśnie nóg i pomaga utrzymać płaski brzuch, głównie poprzez spalanie nadmiaru tkanki tłuszczowej.  30-minutowe, intensywne skakanie pozwala spalić nawet 400 kcal.

 


Trening ze skakanką najlepiej przeprowadzić w amortyzujących butach i na miękkiej powierzchni - kauczukowej, drewnianej czy akrylowej. Beton i asfalt stanowczo odradzamy. 

 

A jaką skakankę kupić? Ceny skakanek kształtują się od kilku złotych do kilkudziesięciu. Wszystko zależy od tego na jaką skakankę się zdecydujemy – amatorską, ze sklepu z zabawkami czy profesjonalną, np. z licznikiem obrotów ze sklepu sportowego.



W trakcie zakupów pamiętajmy, że im lżejsza skakanka tym lepsza, dlatego przewagę mają skakanki wykonane z tworzywa sztucznego. Pozwalają one skakać szybciej. Ponadto należy zwrócić uwagę na długość skakanki, tak aby skakanie nie wymagało pochylania się czy garbienia. Aby zweryfikować czy długość jest odpowiednia należy stanąć stopami na skakance i sprawdzić dokąd sięgają


rączki. Powinny być na wysokości barków. 

 

 

Dziś prezentujemy Wam dwa filmy, które pomogą Wam poznać podstawowe ćwiczenia ze skakanką oraz 10 minutowy trening cardio, który możecie wykonać wszędzie – w domu, w pracy czy w trakcie podróży.

 

Podstawowe ćwiczenia ze skakanką

 

 

10-cio minutowy trening cardio ze skakanką

 

 

20 minut ze skakanką to także dobra rozgrzewka przed ćwiczeniami Szóstki Weidera. 

 

Uwaga! Treningu na skakance nie powinny uprawiać osoby ze zbyt dużą nadwagą czy osoby mające problemy ze stawami, układem krążenia, osteoporozą i zaburzeniami równowagi.

 

 

Wróć