Siedem sposobów na poprawienie humoru

Żyjąc pod wpływem ciągłego stresu, zdenerwowania czy złości nierzadko zdarza się, że szukamy sposobu na rozładowanie emocji czy po prostu przywrócenie dobrego samopoczucia. Niestety, jak pokazują statystyki, wielu z nas owego ukojenia szuka w jedzeniu.

Siedem sposobów na poprawienie humoru

Ludzie, którzy w jedzeniu odnajdują rozrywkę i sposób osiągnięcia satysfakcji określani są jako ci, którzy zajadają emocje. Z kolei  jedzenie pod wpływem emocji bardzo szybko sprawia, że zapominamy o żelaznych zasadach zdrowego odżywiania.

 

Szczęśliwi ludzie wydają się być, choć też nie zawsze, bardziej otwarci, energiczni, aktywni i chudsi!!! Ale nie ma się czym martwić. Istnieje parę sposobów na to jak uniknąć zajadania emocji.

 

Po pierwsze, kiedy zaczynasz jeść zastanów się czy jesteś naprawdę głodny czy tylko próbujesz w jakiś sposób rozładować nagromadzone w tobie emocje. Stop, pomyśl. Czy na pewno jedzenie jest tym, czego ci w tym momencie najbardziej potrzeba? Jeśli odpowiedź na to pytanie jest twierdząca wybierz niskotłuszczowe i niskokaloryczne, zdrowe jedzenie zamiast niezdrowych słodkich czy słonych przekąsek.

 

Następnym razem kiedy poczujesz się przygnębiony, nie sięgaj po jedzenie, które tylko doraźnie przywróci uśmiech na twojej twarzy. Poniżej przedstawiamy listę drobnych przyjemności, które na dłuższy czas przywrócą ci dobre samopoczucie i na pewno ich działanie nie sprawi że przytyjesz.

 

1. Rusz się

 

Bądź aktywny. Wybierz się na spacer, albo jeśli czujesz się na siłach wybierz lekki jogging. Aktywność fizyczna sprawi, że poczujesz się lepiej w swoim ciele i przede wszystkim dasz upust złym emocjom. Jeśli raz skorzystasz z tego rozwiązania na pewno później też będziesz do niego powracał. Co ważne w ten sposób uporasz się ze stresem i zachowasz formę.

 

2.Sobotnie poranki

 

Nie ma nic lepszego niż sobotni poranek. Przede wszystkim wyśpij się i zrób sobie dzień leniucha. Zostań w łóżku dłużej niż zwykle, poczytaj gazetę i ciesz się spokojem przy kubku gorącej aromatycznej kawy. Naucz się doceniać wartość tych rzadkich chwil, kiedy masz naprawdę święty spokój. Pozbądź się wszystkich złości i stresu, ten dzień niech będzie tylko dla ciebie. Obejrzyj film, zadzwoń do starego przyjaciela albo pomaluj paznokcie. To zależy od ciebie co akurat będziesz robić. Po prostu zrelaksuj


się i korzystaj ze swojego dnia.

 

3. Komplementy

 

Nie jest ważne czy prawisz je komuś czy ktoś prawi je tobie. Zawsze poprawiają humor. Silniejsze poczucie własnej wartości zawsze sprawia, że ludzie czuja się szczęśliwsi i bardziej usatysfakcjonowani. Trzy proste słowa takie jak „ładnie dziś wyglądasz” mogą znacznie poprawić komuś dzień.

 

4. Zrób ładne zdjęcie

 

Bycie kreatywnym może być zarówno inspirującym jak i odprężającym przeżyciem. Większość z nas ma talenty z istnienia których nawet nie zdaje sobie sprawy. Chwyć swój aparat fotograficzny i wyrusz na plażę, do parku czy lasu na poszukiwanie inspiracji a przy okazji przetestuj swoje umiejętności fotograficzne. Nie pomogło? Spróbuj malarstwa lub rysunku. Nawet jeśli wyjdzie z tego absolutna abstrakcja, może właśnie w ten sposób choć na chwilę oczyścisz swój umysł i zrelaksujesz się.

 

5. Zwierzaki

 

Odwiedź najbliższe schronisko lub sklep zoologiczny. Urocze stworzenia które tam spotkasz z pewnością przywrócą uśmiech na twojej twarzy. A może twój sąsiad ma psa, którego lubisz? Zaoferuj, że raz w tygodniu wyprowadzisz go na spacer. Ten gest sprawi, że poczujesz się lepiej robiąc dobry uczynek dla znajomego i umożliwi ci spędzenie czasu ze zwierzakiem, którego lubisz.

 

6. Idealna pogoda

 

Nie ma nic lepszego niż słoneczny dzień czy weekendowe popołudnie. Jeśli akurat dziś jest wspaniała pogoda, skorzystaj z tego i wyjdź z domu. Nigdy nie wiadomo kiedy znów będą takie warunki atmosferyczne. Ciesz się posiłkiem albo kawą na zewnątrz, niezależnie od pory roku. Po prostu opuść mury i ciesz się tym dniem choć przez chwilę.

 

7. Utrata wagi

 

Dobrze czuć się we własnym ciele. Kto z nas tego nie pragnie. Pozbyć się wypukłości i popracować nad mięśniami. Brzmi jak coroczne postanowienie noworoczne. Nie poddawaj się i dąż do tego. Zacznij w końcu ćwiczyć Szóstkę Weidera a poczujesz, że każdy kolejny dzień choć jest wyzwaniem to daje również wiele satysfakcji.

 

Wróć