Co jest w Twoim śniadaniu?

Wszyscy znamy powiedzenie – Śniadanie jedz jak król, obiad jak książę, a kolację jak żebrak. Tak więc, czy rzeczywiście miseczka płatków z mlekiem to dobry, zdrowy pomysł na poranne śniadanie?

Co jest w Twoim śniadaniu?

Poniekąd tak, ponieważ w sklepach możemy odnaleźć płatki bogate w błonnik z niską zawartość cukru i soli a nawet wzbogacane w witamy i minerały. Jednak nie zawsze płatki śniadaniowe są zdrowe i pożywne jak może się nam to wydawać.

 

Niedawno jeden z popularnych programów dokumentalnych w Wielkiej Brytanii odkrył, że ilości cukru zawarte w płatkach dorównują paczce ciastek z czekoladą, a w innych znajduje się więcej soli niż w niezdrowych chipsach. Do tego wszystkiego atrakcyjne opakowania krzyczą o zdrowej zawartości i nawołują do prowadzenia zdrowego trybu życia. Niekiedy porównując tabele odżywcze na opakowaniach płatki markowych producentów wypadają gorzej niż płatki produkowane pod znakami jakości w supermarketach.

 

Zatem zobaczmy. Niektóre odmiany musli, pełne orzechów i suszonych owoców, zawierają więcej kalorii i cukru w 100g jak paczka ciastek czekoladowych. Nie


lepsze są chrupiące orzechowe i czekoladowe płatki. Płatki te zawierają owies i pszenicę więc muszą być zdrowe? Błąd! Te lepkie zboża nie posiadają pełnej zawartości błonnika, witamin czy węglowodanów a jedynie nie dobre dla naszego organizmu tłuszcze, cukry i sól. Niestety są również pyszne więc łatwo zjeść ich więcej niż zalecane 30 gram.

 

Tak więc jeśli zamierzasz podjąć wysiłek i jeść śniadania jak przysłowiowy król, upewnij się by robić to dobrze ... Staraj się unikać lepkich, słodkich o wysokiej zawartości tłuszczu płatków czekoladowo-orzechowych w miejsce tych o wysokiej zawartość błonnika pokarmowego, płatków zbożowych lub zdrowych ciasteczek z dodatkiem witamin i minerałów. Zawierają one mało tłuszczu a z odrobiną owoców (suszonych morel lub bananów) i niskotłuszczowym mlekiem lub jogurtem naturalnym pomogą Ci bez problemu dotrwać do drugiego śniadania.

Wróć